(Le francais suit)
Immigrant and Refugee-serving folks in Canada, follow-up from the Settlement Sector and Technology Task Group is here! Here is an Invitation to apply to the National Steering Committee on Technology (NSCT). Applications are open between Feb 15 to Feb 25, 2022.
The NSCT will be a permanent Committee that advises the National Settlement and Integration Council. The NSCT is mandated to create and advance a digital transformation and hybrid service delivery strategy that engages the settlement sector and is responsive to the needs, priorities, abilities, and circumstances of newcomers. Here is the comprehensive Terms of Reference (TORs) and Application Form.
Strategic Plan recommendations are derived from the findings of the Technology Task Group and other key reports that have emerged in the last two years, all of which focus on settlement sector digital transformation and bridging the digital divide.
The NSCT will convene five times a year with the aim of:
The NSCT will have two initial categories of membership:
General Members can include newcomers and settlement sector staff and leaders who are mandated and/or committed to strengthening the digital transformation of the settlement sector. General Members can actively participate in all NSCT processes including participating in meeting discussions, voting on priorities, establishing Sub-Committee mandates and providing feedback on key documents.
Observers are non-voting members which can include funders, policy makers, and non-member Umbrella organizations. Observers are able to observe committee meetings, host direct conversations with Co-Chairs, present at NSCT at the invitation of Co-Chairs, and bring relevant information back to their constituents.
If you are interested in applying to the NSCT, please complete the Application Form by Feb 25. A final decision on membership will be made by the Selection Committee by March 5, 2022.
If you have any questions about the process, please contact the Project Coordinator, Zehra Talib at zehra@peacegeeks.org.
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Chers délégués du secteur de l’établissement du CNEI,
La période de présentation d’une demande pour devenir membre du premier Comité directeur national sur les technologies (CDNT) sera ouverte du 15 au 25 février. Ce comité permanent conseille le Conseil national de l’établissement et de l’intégration. Le CDNT vise à faire évoluer le secteur de l’établissement vers une transformation numérique et une prestation de services hybride qui engage le secteur et répond aux besoins, aux priorités, aux capacités et aux situations des nouveaux arrivants. Une version exhaustive du mandat et le formulaire.
Les recommandations du plan stratégique découlent des conclusions du Groupe de travail sur les technologies et d’autres rapports clés publiés au cours des deux dernières années, qui portent tous sur la transformation numérique du secteur de l’établissement et la réduction du fossé numérique.
Le CDNT se réunira cinq fois par an, en visant ce qui suit :
Initialement, le CDNT aura deux types de membres :
Les membres généraux peuvent inclure les personnes immigrantes et les nouveaux arrivants, et le personnel et les dirigeant(e)s du secteur de l’établissement qui sont mandatés pour et/ou résolus à renforcer la transformation numérique du secteur de l’établissement. Les membres généraux peuvent participer activement à tous les processus du CDNT, dont les discussions lors des réunions, le vote sur les priorités, la définition des mandats des sous-comités et les rétroactions sur les documents clés.
Les observateurs sont des membres sans droit de vote. Il peut s’agir de bailleurs de fonds, de décisionnaires et d’organismes-cadres non-membres. Les observateurs peuvent assister aux réunions du comité, avoir des conversations directes avec les coprésident(e)s, participer au CDNT sur invitation des coprésident(e)s et rapporter des informations pertinentes à leurs mandants.
Si vous souhaitez faire partie du CDNT, veuillez envoyer votre candidature en répondant à la déclaration d’intérêt avant le 25 février. La décision finale sur l’adhésion sera prise par le comité de sélection d’ici le 5 mars 2022.
Si vous avez des questions sur le processus, veuillez contacter la coordonnatrice du projet, Zehra Talib, à zehra@peacegeeks.org.
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